Dan škole Osnovna škola Kostrena proslavila je online, ali uz dobro raspoloženje i zanimljivu poruku. Svi učenici i učitelji u 10 sati putem Teams sučelja razmijenili su dobre želje i čestitke te zajedno pogledali video u čijem je nastajanju sudjelovala čitava škola. Riječ je o plesnom izazovu na planetarno popularnu uspješnicu zaraznog ritma „Jerusalema“, koja je postala svojevrsna himna korona doba i čime se OŠ Kostrena pridružila globalnom plesnom projektu koji naglašava važnost zajedništva u borbi protiv pandemije.
Iako je izostala tradicionalna priredba, nisu izostali darovi, a njih su u OŠ Kostrena donijele INA i Općina Kostrena. Zahvaljujući vrijednoj donaciji kupljena su 64 elementa s 384 pojedinačna ormarića što u cijelosti pokriva potrebe za prostorom za odlaganje školskog pribora za svih 344 učenika i tako olakšati njihove školske torbe.
Ukupna vrijednost nabavljene opreme iznosi 74.834,50 kuna od čega je sponzorstvom INE osigurano 60 tisuća kuna dok će razliku sufinancirati Općina Kostrena.
„Drago nam je da možemo podržati nastojanja OŠ Kostrena u uvođenju programa cjelodnevnog školovanja. Na taj način bi učenici sve svoje obveze rješavali u školi te bi ujedno rasteretili i školske torbe. Osnovni preduvjet za to bila je nabava garderobnih ormarića. Drago nam je da zajedno s Općinom Kostrena možemo osigurati uvjete za pokretanje ovakvog programa koji će omogućiti školarcima da imaju više slobodnog vremena za druženje i igru. INA se rado uključuje u projekte koje doprinose podizanju kvalitete školovanja i života najmlađih stanovnika Kostrene te ćemo to nastaviti i u budućnosti, kad god budemo u mogućnosti“, istaknula je Sanja Jakovac Šepić, rukovoditeljica Planiranja i kontrole proizvodnje u Rafineriji nafte Rijeka koja je uime Ine predala vrijednu donaciju i čestitala školi 14. rođendan.
Dan škole, uz dobre želje i puno uspjeha u daljnjem radu , OŠ Kostrena čestitao je i općinski načelnik Dražen Vranić. Uz PGŽ kao osnivača škole, Općina Kostrena aktivno financijski podupire njihove potrebe i projekte. Osim uključivanje u nabavku ormarića, Općina u ovoj školskoj godini sufinancira rad 3 učiteljice u produženom boravku, financira prijevoz učenika školskim autobusom, program psihološke pomoći učenicima, uređenje školskog vrta, izdavačke projekte učenika, kupnju uređaja za dezinficiranje knjiga u školskoj knjižnici kao i rad učiteljice u programu cjelodnevne nastave koji ove godine pohađa jedan od prvih razreda. Upravo je program cjelodnevne nastave dodatno naglasio nedostatak prostora za ostavljanje školskog pribora u prostoru škole. Problem teških školskih torbi prepoznat je u mnogim obrazovnim sustavima. Iako je propisana težina školskih torbi do 15 % djetetove težine, a prema novijim istraživanjima ne bi trebala prelaziti niti 10%, nastavni program i potrebna pomagala uvelike premašuju te vrijednosti. Nabavkom ormarića veći dio pribora sada će u školi moći ostavljati i učenici predmetne nastave, tim više jer na raspolaganju imaju tablete i pristup velikom dijelu obrazovnih sadržaja. Od početka pandemije, svi učenici i učitelji preobuvaju obuću kako bi spriječili širenje virusa u zajedničkim prostorijama pa je bio potreban prostor i za odlaganje obuće.
Trenutno su isporučena 24 elementa, a nakon blagdana i prije početka drugog obrazovnog razdoblja bit će isporučeno i preostalih 40 elemenata. Učenici su presretni jer su ormarići bili njihova ideja koju su iznijeli Vijeću, pa je ova donacija potvrda da se njihove želje i prijedlozi uvažavaju kojom ih se želi potaknuti da aktivno sudjeluju u procesima donošenja odluka.
Školski projekt „Bez busoli“
Dan škole bio je prilika i za predstavljanje zanimljivog projekta koji će se provoditi ove školske godine. Istraživački projekt „Bez busoli“, ime je dobio po naslovnoj pjesmi zbirke „ Bez busoli“, kostrenske pjesnikinje Katje Šepić, kao simbol pomorske, jezične i kulturne tradicije Kostrene. „Busola“ (kompas), važan je instrument za orijentaciju pomorcima, baš kao što će učenicima i učiteljima ovaj projekt biti instrument za stjecanje novih spoznaja, vještina, povezivanja sa zajednicom i nasljeđem. Posebno zanimljiv dio je projektna aktivnost „Posvoji brod“. Učenici će kroz praćenje pozicije određenog broda i uspostavljanje komunikacije s posadom, kroz praktične primjere učiti o navigacijskim sustavima i kartama, o plovidbi, upoznavati krajeve i kulture kroz koje brod prolazi i pobliže upoznati zanimanje pomorac koje je snažno ukorijenjeno u tradiciju Kostrene.
U projekt su od samog početka uključene različite udruge i institucije koje se bave pomorstvom i pomorskom baštinom. Podršku projektu dao je i Savjet mladih Općine Kostrena koji je pokrenuo natječaj za najbolji likovni rad na temu “Moja busola”, a za 7 najuspješnijih radova osigurali su 7 tableta.
Projektom „Bez busoli“, OŠ Kostrena namjerava opremiti multimedijalni prostor u predvorju škole u kojem će učenici razvijati digitalne kompetencije i „virtualno“ putovati svijetom, povezivati se s “usvojenim” brodovima, otkrivati i upoznavati običaje i kulture drugih naroda, otvarati nove horizonte. Uz opremanje multimedijskog prostora, škola prikuplja sredstva i za oslikavanje fasade škole prigodnim grafitima lokalnog umjetnika pa je poziv otvoreni svima koji se žele priključiti i pružiti potporu inicijativi.