SV. LUCIJA 38, 51221 KOSTRENA | TEL: 051/209-000 | Kontakti

Nova Odluka nacionalnog stožera o nužnim mjerama radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

Obavijesti

S obzirom na pogoršanu epidemiološku situaciju, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja.

Od 27. listopada 2020. sve osobe na području Republike Hrvatske obvezne su se pridržavati stroge mjere fizičkog distanciranja, svih propisanih protuepidemijskih mjera, posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te nužnih epidemioloških mjera propisanih ovom Odlukom.  Stroga mjera fizičkog distanciranja nalaže izbjegavanje  osobnog kontakta u razmaku od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metar na otvorenom prostoru.

Nužne epidemiološke mjere koje se nalažu ovom Odlukom su:
– zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je više od 50 osoba na jednom mjestu
– na svadbenim svečanostima  može biti najviše 30 osoba
– na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima urni može biti prisutno najviše 30 osoba
– na ostalim privatnim svečanostima maze biti prisutno najviše 15 osoba,
– sportska natjecanja mogu se održavati bez gledatelja,
– javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 22 sata, osim svadbenih svečanosti koje mogu trajati najdulje do 00 sati,
– okupljanja i svečanosti koje se održavaju u ugostiteljskim objektima mogu trajati najdulje do kraja radnog vremena tog ugostiteljskog objekta utvrđenog odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske kojom se privremeno uređuje rad i ograničava radno vrijeme ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga,
– obveza dostavljanja obavijesti o održavanju javnih događanja, okupljanja i svečanosti na kojima se očekuje dolazak više od 30 osoba nadležnoj službi civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite putem elektroničke pošte najkasnije 48 sati prije početka događaja. Obavijest mora sadržavati svrhu, mjesto, dan i vrijeme održavanja te podatke o kontakt osobi i navod o očekivanom broju sudionika. Popis adresa elektroničke pošte županijskih centara 112 nalazi se u Prilogu.
– obveza vođenja pisane evidencije sudionika na svim javnim događanjima, okupljanjima i svečanostima na kojima je prisutno više od 15 osoba i čuvanje evidencija najmanje 14 dana,
– zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 00 sata do 6 sati,
-obvezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na otvorenom prostoru kada nije moguće održavati fizičku distancu od najmanje 1,5 metar,
– obvezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski prilikom ulaska i boravka na grobljima.

Odluke ne odnose se na profesionalne umjetničke izvedbe i programe kino projekcije, vjerske obrede
izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima.

Poslodavci su obvezni zabraniti dolazak na radna mjesta radnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu i smetnje s dišnim organima, a posebno suhi kašalj i kratki dah.

Preporuka je poslodavcima smanjiti fizički kontakt između zaposlenika, uvesti klizno radno vrijeme i rad od kuće, kad je to moguće s obzirom na narav posla, organizirati rad u smjenama, odnosno skupinama gdje je to moguće i smanjiti broj fizičkih sastanaka na najmanju moguću mjeru.

Kontrolu provedbe  Odluke i kontrolu pridržavanja preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i stožeri civilne zaštite.

Preuzmite dokumente

Odluka o nužnim mjerama pdf | Odluka-okupljanja.pdf | 1,47 MB
Prilog odluci-popis kontakata pdf | Prilog-1.-Odluci-o-nuznim-mjerama-.....pdf | 183,26 KB